Διαχειρίσου την διάθεσή σου

Ίσως να μην μπορούμε να ελέγξουμε τα αρνητικά συναισθήματα αλλά μπορούμε να αποφασίσουμε πώς να αντιδράσουμε ως προς αυτά.

Η διαχείριση της διάθεσής μας και το να μην παρασυρόμαστε από ένα συναίσθημα είναι βασική δεξιότητα στη ζωή. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε πότε ο θυμός, η δυσαρέσκεια ή η απογοήτευση εμφανίζονται αλλά είμαστε υπεύθυνοι για το πόσο παρατείνονται αυτά τα τοξικά συναισθήματα και πώς τα επεξεργαζόμαστε.

Γνωρίζουμε ότι είμαστε πιο ήρεμοι και υγιείς όταν δεν επιτρέπουμε στον εαυτό μας να παρασυρθεί από τις ανησυχίες και την αρνητικότητα, αλλά το να υποκύψουμε στην κακή διάθεση μπορεί να είναι ιδιαίτερα δελεαστικό. Όταν κάτι μας προκαλεί θυμό, βιώνουμε μια έκρηξη αδρεναλίνης που διαρκεί λίγα λεπτά αλλά ενεργοποιεί το σώμα για άμεση δράση. Αυτό εξηγεί εν μέρει, γιατί μπορεί να αντιδράσουμε υπερβολικά σε οτιδήποτε προκάλεσε την αρχική αναστάτωση, ξεσπώντας σε κάποιον, σε κλάματα ή πέφτοντας σε κακή διάθεση. Αν επιτρέψουμε στον εαυτό μας να αφήσει τις σκέψεις μας να βγουν εκτός ελέγχου, η διάθεσή μας χειροτερεύει.

Ακόμη επηρεάζει την επιλογή των αναμνήσεών μας, οπότε, όταν νιώθουμε λυπημένοι, είναι πιο εύκολο να ανακαλούμε λυπηρές καταστάσεις αντί να συλλογιζόμαστε  χαρούμενες εποχές.

 

Η καλύτερη τεχνική για να βελτιώσουμε την διάθεσή μας στο λεπτό είναι να χαμογελάσουμε. Όταν έχεις κακή διάθεση συνήθως συνοφρυώνεσαι και κατεβάζεις μούτρα αλλά όταν χαμογελάς στέλνεις αμέσως μήνυμα στον εγκέφαλο ότι δεν νιώθεις και τόσο άσχημα.

Είσπνευσε μέχρι εκεί που νιώθεις άνετα και κράτησε την αναπνοή σου για 10-15 δευτερόλεπτα. Κατά την εκπνοή απελευθέρωσε τα αρνητικά σου συναισθήματα. Επανάλαβε 3 φορές. Αφού έχεις χαλαρώσει κανε στον εαυτό σου μερικές ερωτήσεις «γιατί νοιάζομαι που κάποιος άργησε 5 λεπτά;», «γιατί είμαι απογοητευμένη που δεν με πήρε τηλέφωνο;»

Δες τα πράγματα από άλλη οπτική.Μια απόλυση μπορεί να είναι και μια «ευκαιρία» για κάτι καινούργιο στην καριέρα κάποιου – (αν και το συγκεκριμένο παράδειγμα στην τωρινή κατάσταση μάλλον είναι λίγο άκυρο 🙂 )

 

Ας μην ξεχνάμε ότι η διάθεση είναι παροδική σε αντίθεση με την προσωπικότητά μας η οποία είναι σχεδόν αμετάβλητη. Το να μάθεις να απομακρύνεσαι από μια κατάσταση και να αποσπάσαι από την κακή διάθεση χρειάζεται πολύ εξάσκηση. Όσο πιο γρήγορα  το καταφέρουμε τόσο η νέα συμπεριφορά θα γίνει μια αυτόματη αντίδραση

 

 

 

 

πηγή: shape Ιανουάριος 2010

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Χirotexnoirini / Χειροποίητες κατασκευές / Irini Kolovou

Χειροποιητες κατασκευες - Handmade creations

Kosta's Mastic Spa

Φυσικά βιολογικά προϊόντα με βασικό συστατικό την μαστίχα Χίου

"Σούζι έφαγες!...και ψεύδεσαι και τρως!"

ειναι στο χερι σου να κανεις την διαφορα!

Shareyourlikes

ειναι στο χερι σου να κανεις την διαφορα!

ειναι στο χερι σου να κανεις την διαφορα!

Θέλω να αδυνατίσω

ειναι στο χερι σου να κανεις την διαφορα!

ειναι στο χερι σου να κανεις την διαφορα!

To Ζέλι σήμερα..

ειναι στο χερι σου να κανεις την διαφορα!

Θέλω να αδυνατίσω!

Για την ομορφιά και την υγεία μου!

Αρέσει σε %d bloggers: